Zomerrecept van de chef

Ter ere van de zomerperiode die er aan komt, delen we met u graag het recept van een van onze maaltijdsalades die is ontwikkeld door onze chef. 

"In de zomer eet ik het liefst iedere avond een caesar salade. Je kunt ze op talloze manieren maken, maar dit is mijn favoriete versie. Soms is een Caesar salade heel vet maar deze salade met zelfgemaakte dressing is heel licht en gezond."

Voedingswaarden per persoon:
energie: 597kJ
vet: 32,5 g
koolhydraten: 19,2 g
vezels: 5 g
eiwitten: 46,4 g

Ingrediënten:

(Salade):

-          ½ ciabatta brood gesneden
-          2 kipfilet
-          1 eetlepel knoflookpuree
-          2 eetlepel gehakte peterselie
-          Zeezout
-          200gr plakjes ontbijtspek
-          2 eieren
-          2 kleine kroppen Roma sla
-          1 avocado
-          ½ kopje gemalen Parmezaanse kaas

(Dressing):

-          ⅔ kopje Griekse yoghurt
-          1 eetlepel olijfolie
-          2 theelepels knoflookpuree
-          4 ansjovisfilets uit blik (of twee eetlepels gesneden zwarte olijven en              een theelepel vissaus)
-          het sap van een halve citroen
-          4 eetlepels vers geraspte Parmezaanse kaas
-          zout en peper

Voorbereiding:

1. Voorverwarm de oven op 150°C, leg de plakken ciabatta op een rooster, besprenkel deze met olijfolie en bak deze tot ze knapperig en goudbruin worden.

2. Kook de eieren medium hard. En hou het brood in de oven in de gaten.

3. Snij de kipfilet horizontaal in tweeën en masseer deze met de knoflookpuree, peterselie, olijfolie en het zout. Verwarm een grillpan, en grill de kipfilets mooi aan beide kanten tot deze gaar is. Leg ze daarna op een warm bord. Grill nu de ontbijtspekplakjes in de grillpan tot ze krokant en goudbruin zijn.

Bereiding dressing:

Doe de yoghurt, olie, knoflook, ansjovis, citroensap en Parmezaan in een kom. Meng het geheel goed en doe er naar smaak nog wat peper en zout bij. Weer goed mengen en proeven.

Salade samenstellen:

Neem een grote kom en doe daar de grofgesneden Roma sla in, grof gesneden gegrilde kipfilet, krokante ontbijtspek, gekookt ei in kwarten gesneden, plakjes avocado, geraspte Parmezaan. Giet de dressing over het geheel en meng alles goed. Verdeel de salade over twee diepe borden en leg de plakken geroosterde ciabatta ernaast op het bord.

Eetsmakelijk!

  1. Als u een kortingscode heeft, kunt u deze hier invullen