1. Als u een kortingscode heeft, kunt u deze hier invullen

Motivatietips voor na je vakantie!

Heeft u net als veel andere hoger opgeleiden last van opstartproblemen na de vakantie? Voilá, 5 motivatietips voor u:

1. Nee, ga niet meteen aan de slag!
Veel mensen voelen zich op de terugreis naar huis al somber. Dit komt door de gedachte: ‘Ik moet werken.’ Eenmaal thuis storten ze zich meteen op hun werk. Niet doen! Als u thuiskomt van uw vakantie, dan moet u weer even acclimatiseren. Gun uzelf een dag of wat om te herstellen van uw vakantie. Reizen is vermoeiend en u wilt graag uw zaakjes weer op orde hebben. Pak uw koffers uit, ontspan en dan krijgt u vanzelf weer zin om te werken.

2. Start met eenvoudige taken
Uw eerste taak is niet vervelend: uw collega’s bijpraten over uw vakantie. Taak volbracht? Neem een kop koffie en begin dan rustig met het lezen van uw mail. Veel mensen vrezen hun mailbox na vakantie. Deze is meestal overvol. Een uitpuilende mailbox is dé veroorzaker van stress. Don’t: down voelen. Do: bepaal welke e-mails prioriteit hebben en werk deze bij. De rest komt later wel.

3. Pak uw agenda en plan iets leuks
Het beste medicijn tegen een somber gevoel na de vakantie is het inplannen van iets leuks. Ga samen met uw gezin uit eten. Of met uw partner naar de bioscoop. Onze ultieme motivatietip tegen een dip: plan uw volgende vakantie. Kom weer in de vakantiestemming. Daarvan krijgt u weer positieve energie. De voorpret kan nooit vroeg genoeg beginnen!

4. Ga lekker sporten en leef gezond
Veel hoger opgeleiden leven gezond. Maar op vakantie is gezond leven lastiger. Waarschijnlijk heeft u ook lekker gegeten op vakantie en weinig lichaamsbeweging gehad. Dat is uw goed recht! Tijd om daar verandering in te brengen. Ga sporten. Wordt actief! Zorg dat u de juiste voedingstoffen binnen krijgt. Voordeel: het bevordert een gezond leven en actief dagritme. Dan kunt u weer op volle kracht werken.

5. Nieuwe ideeën opgedaan op vakantie? Voer ze uit!
Tijdens de vakantie heeft u alle tijd om over uw leven na te denken. Te reflecteren. Waarmee bent u tevreden? Wat kan er beter? Stel na de vakantie een lijstje ‘verbeter punten’ op en ga ermee aan de slag. Wilt u meer tijd doorbrengen met uw kinderen en met partner? Of het hardlopen eindelijk oppakken? Doe het. Wat houdt u tegen? Zeg maar dag tegen de opstartproblemen.